لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

وسایل مورد نیاز سفر در زمان کرونا

وسایل مورد نیاز سفر در زمان کرونا_6310ed1778295.jpeg

وسایل مورد نیاز سفر در زمان کرونا ، در دوران همه‌گیری بیماری کرونا یکی از اولین اتفاقاتی که بر روی زندگی مردم تاثیر منفی و ناخوشایند گذاشت، حذف سفر از برنامه‌های تفریحی و گردشی برای مدت زمانی نامشخص بود. این مسئله برای صنعت گردشگری اصلا خوشایند نبود و موجب رکودی بسیار شدید در این حوزه به صورت فراگیر و بین‌المللی شد.

حال به مرور با برداشتن محدودیت‌های اولیه وضعیت سفر در حال بازگشت به موقعیت بهتری است و البته هنوز تا وضعیت مناسب پیشین خود بسیار فاصله دارد. اگرچه همچنان گردشگری از موقعیتی متزلزل برخوردار است و صنعت توریسم نتوانسته از رکود خارج شود، اما برخی سفرهای کوتاه به مقاصد نزدیک‌تر به جای خود بازگشته و بسیاری در تلاشند تا اندوه، ناراحتی و فشار ناشی از دوران کرونا و قرنطینه را با سفرهای کوتاه‌مدت در مقاصد اطراف دنبال کنند.

برای رفتن به تورهای کوه نوردی با ما از طریق آدرس های زیر در تماس باشید :

سایت بستنی قیفی : bastanighifi.ir

اینستاگرام بستنی قیفی : bastanighifi.ir

واتساپ بستنی قیفی : 09376640184

تلگرام بستنی قیفی : bastanighifi.ir

از این رو …

در حال حاضر سفرهای دوران کرونا نیز جریان است و بسیاری از گردشگران، طبیعتگردان و کوهنوردان با همین شرایط سفرهای خود را شروع کرده اند. سفرهای دوران کرونا مثل گذشته نیست و گردشگران حتما باید برخی وسایل و ابزار ضروری را همراه داشته باشند که تا پیش از این ضرورت آن احساس نمی‌شد. برای همین منظور با وبلاگ بستنی قیفی در ادامه همراه باشید تا با مهم ترین وسایل ضروری و مورد نیاز سفرهای دوران کرونا آشنا شده و بتوانید علی رغم محدودیت‌های این دوران چند روزی را به دور از دغدغه و استرس سپری کنید.

ماسک و دستکش یار همیشگی روزهای کرونا

این روزها با تب بیماری کرونا، ماسک و دستکش عضو جدایی ناپذیر و یکی از ملزومات زندگی شده است. پس لازم است تا در سفر و یا برنامه‌های طبیعت و کوهنوردی به اندازه کافی ماسک و دستکش همراه داشته باشید. عمر مفید ماسک‌های جراحی تقریبا 4 ساعت است و دستکش‌ها نیز بعد از هر بار استفاده و لمس محیط‌های عمومی در بازگشت به هتل و محل اقامت باید دور انداخته شود. پس بر اساس تعداد روزهایی که در سفر هستید، لازم است ماسک و دستکش لاتکس همراه داشته باشید. از سوی دیگر الکل و ژل ضد عفونی دست نیز باید در کیف همراه هر گردشگر و مسافری باشد.

تب سنج و پالس اکسیمتر انگشتی را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین وسایل و ابزارهای سفر در دوران کرونا، تب سنج مسافرتی است. شما می‌توانید انواع تب سنج را با قیمت مناسب از داروخانه خریداری کرده و آن را در چمدانتان بگذارید تا در صورت نیاز دمای بدن را به صورت مکرر چک کنید. این تب سنج‌های مسافرتی نه تنها برای سفرهای دوران کرونا، بلکه برای سفر در زمستان هم نیاز است. پالس اکسیمتر انگشتی نیز یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای سفر در دوران کرونا و البته سفر به ارتفاعات است.

این دستگاه کوچک سنسورهای قوی داشته و تنها با آنالیز انگشت اشاره دست، میزان اکسیژن خون را مشخص می‌کند. پالس اکسیمتر انگشتی وزن بسیار کمی داشته در نتیجه جای زیادی در چمدان و کوله کوهنوردی نمی‌گیرد. با توجه به اینکه ویروس کرونا ریه و سیستم تنفس را هدف گرفته و به شدت آن را آسیب می‌زند، شاید پال اکسیمتر انگشتی برای سنجش میزان اکسیژن خون بسیار مفید باشد، زیرا سطح اکسیژن خون در بیماران کرونایی بسیار پایین است

عینک آفتابی را جا نگذارید

عینک آفتابی نه تنها می‌تواند از چشمان شما در برابر اشعه UV محافظت کند، بلکه بر اساس آخرین تحقیقات اعلام شده در برابر ویروس هم از چشمان شما محافظت می‌کند. متاسفانه ویروس کرونا کویید 19 علاوه بر گوش و دهان از طریق چشم هم قابل انتقال است و همین موجب شده تا عینک آفتابی در برخی فضاهای عمومی طی سفر همچون ماسک بتواند از سلامت شما محافظت کرده و مانع از بیماری شود. در صورت تمایل هم بهتر است که برای مراکز عمومی، لابی هتل و یا مجتمع‌های تجاری از شیلدهای محافظ صورت استفاده کنید.

خوراکی و آب معدنی

با توجه به اینکه مغازه‌ها و بسیاری از رستوران‌ها همچنان به دلیل محدودیت‌های دوران کرونا تعطیل هستند و یا با برخی تغییرات سرویس ارائه می دهند، بهتر است در سفر حتما خوراکی سبک و آب معدنی همراه داشته باشید. به این ترتیب بعد از خرید هر نوع وسیله‌ای دیگر نیاز به شست و شو و ضدعفونی نداشته و می‌توانید با خیال راحت از خوراکی‌های خودتان بدون استرس شست و شو استفاده کنید. به این ترتیب از جاذبه‌های سفر و مقصدتان بازدید کرده و سپس در هتل محل اقامت و یا دیگر رستوران‌های با کیفیت و بهداشتی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند‌، می‌توانید وعده‌های غذایی را نوش جان کنید.

کیت وسایل کمک‌های اولیه و داروهای شخصی

کیت وسایل کمک‌های اولیه برای تمام طبیعتگردان، کوهنوردان و کسانی که اهل کمپینگ هستند، ضروری است. در عین حال، برای سفر در دوران کرونا نیز کیت امداد ضروری است و بهتر است هر گردشگری حتما داروهای شخصی، تعدادی مسکن، چسب زخم،دستمال مرطوب، وسایل ضدعفونی، باند و دیگر وسایل ضروری و بهداشتی را همراه داشته باشد.

به این ترتیب در صورت پیشامد هر اتفاقی نیاز به حضور در محیط داروخانه که آلودگی بالایی دارد نبوده و به راحتی می‌توانید کارهایتان را پیش ببرید. در ضمن، طی سفر لازم است که حتما به اندازه کافی نایلون و کیسه زباله همراه داشته باشید. پیشنهاد می‌شود که ماسک‌ها و دستکش های استفاده شده درون کیف نگذاشته و حتما آن را درون نایلون نگهداری کرده تا در کنار دیگر وسایل نباشد و بعد دور بیندازید.

کیسه خواب، ملحفه شخصی یا ملحفه های یک بار مصرف

اگر می‌خواهید در هتل اقامت داشته باشید، بهتر است که حتما ملحفه یکبار مصرف با خود ببرید. البته تمامی هتل‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، ولی برای اطمینان خاطر بیشتر بهتر است که جای خواب شما به خودتان اختصاص داشته باشد. پس در طی سفرهای دوران کرونا در اقامتگاه‌های بین راهی نمانید و در رستوران‌های مسیر نیز غذا نخورید تا بهداشت سفر را در سطح بالایی نگه دارید. از سوی دیگر با توجه به شدت انتقال ویروس از طریق دست و کفش و البته از طریق تنفس بهتر است محیط خواب خودتان را استرلیزه نگه داشته و حتما کیسه خواب یا ملحفه اختصاصی همراه داشته باشید.

وسایل مورد نیاز سفر در زمان کرونا را حتما همراه خود داشته باشید. با بستنی قیفی بهترین تورهای تفریحی را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسفند 1402
شنبهیکشنبهدوشنبهسه‌شنبهچهارشنبهپنج‌شنبهجمعه
24
25
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5