لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان + تصاویر مکان ها

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان + تصاویر مکان ها_6310ed383f525.jpeg

مکان های گردشگری تابستانه و فوق العاده زیبای ایران

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان ،یکی از مزیت های سفرهای تفریحی به شمار می آید زیرا کیفیت و زمان تفریح شمارا تا حد زیادی بهود می بخشد.

فصل تابستان به جهت زیبایی چشم نواز طبیعت و گرمی آب و هوا، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به فصل تعطیلات معروف است. اغلب افراد این فصل را فرصتی مناسب جهت گردش و رفع خستگی می دانند. گردشگران بیشتر به جهت گرمای هوا، مناطق خوش آب و هوا و خنک را برای سفر ترجیح می دهند.

انتخاب مکانی مناسب در فصل تابستان

انتخاب مکانی مناسب با آب و هوایی مطبوع و دلپذیر در تابستان، حس خوب و رفع خستگی از کار را هدیه می نماید. از آنجا که سرزمین تاریخی و خوش آب و هوای ایران دارای مناطق مختلفی جهت سفر در فصول مختلف سال است. لذا با سفر به بهترین مقاصد گردشگری در تابستان و رزرو هتل های ایران، سفری را دور از گرما با حسی بی نظیر تجربه نمائید. در اینجا جهت آشنایی بیشتر به معرفی بهترین مناطق گردشگری ایران می پردازیم.

1_ ییلاقات گیلان

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-1

ییلاقات گیلان که تصویری از بهشت را تداعی می نمایند، همواره تجربه ی خنکای نسیم را در تابستان داغ به گردشگران هدیه نموده اند. در واقع این ییلاقات که در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای قرار دارند، تصویری رویایی از بهشت را بر روی زمین خلق می نمایند. و از این جهت همواره مورد توجه گردشگران بسیار می باشند. ییلاقات استان گیلان که دارای طبیعتی بکر و زیبا با آب و هوایی مطبوع هستند در مناطق غربی، شرقی و جنوبی استان واقع شده اند.

ییلاقات غربی

ییلاقات غربی در ماسال، شاندرمن، تالش و …. قرار گرفته اند، که شامل ییلاق اولَسِبِلانگاه در ماسال، ییلاق النزه در شاندرمن و غیره می شوند. ییلاق اولَسِبِلانگاه در 25 کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاعی حدود 1800 متر از سطح دریا واقع شده است. خانه های چوبی و عبور و مرور رویایی ابرها در کنار مراتع زیبا که سراسر از گلهای وحشی پوشیده شده است، جاذبه های بی نظیری را در این ییلاق خلق نموده اند.

ییلاق النزه در شاندرمن که دسترسی به آن از سمت غرب جاده ی شهرستان رشت و سپس ماسال و شاندرمن امکان پذیر می باشد، دشتی سر سبز و پهناور را به خود اختصاص داده است. در مقابل این ییلاق بقعه ی امامزاده ابراهیم النزه قرار دارد. خانه های ییلاقی چوبی النزه که مختص تعطیلات تابستان است، همواره به گردشگران اختصاص داده می شود.

ییلاقات شرقی

از مهمترین ییلاقات شرقی گیلان می توان به منطقه ی ییلاقی خصیل دشت در املش، منطقه ی ییلاقی دیلمان در شرق گیلان و منطقه ی ییلاقی اشکورات در رودسر نام برد. روستای خصیل دشت که خصیب دشت نیز خوانده می شود، از توابع بخش رانکوهِ شهرستان املش می باشد. این منطقه ی ییلاقی به جهت دارا بودن آب و هوایی خنک و مطبوع و همچنین واقع شدن در منطقه ای کوهستانی، نظر بسیاری از گردشگران را به خود معطوف داشته است.

زیبایی دشت های سر سبز همراه با گل های وحشی این ییلاق در کنار حضور دام درمراتع، تصویری رویایی را به رخ می کشد، و از این منظر بسیار مورد توجه است. منطقه ی ییلاقی دیلمان نیز در شهرستان سیاهکل و در ارتفاعی حدود 2500 متری از سطح دریا واقع شده است. در واقع این ییلاق در مسیر 42 کیلومتری رشت به لاهیجان قرار دارد. طبیعت بی نظیر ییلاق دیلمان در کنار خانه های ویلایی و چوبی اش نظر بسیاری را به خود معطوف داشته است.

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-2

منطقه ی ییلاقی اشکورات

منطقه ی ییلاقی اشکورات در رودسر، با چشمه سارهای بی نظیر، دریاچه های طبیعی، رودخانه های زلال و پر آب، چشمه های آب معدنی و نیز غار های متعددش که پاکی هوا را نیز تداعی می کند، بسیاری از گردشگران را به سوی خود فرا خوانده است. آب و هوایی ییلاقی، منابع زیر زمینی، باغات گردو و فندق در کنار مزارع گندم و جو، عدس و لوبیا، گیاهان دارویی (گل گاو زبان، بنفشه، کنگر، گل پر، گزنه، گون و …. ) و نیز سیب زمینی ، پیاز و سیر در کنار سایر ویژگی ها، جذابیت این مکان را دو چندان نموده است.

منطقه ی ییلاقی سَلانسَر رودبار نیز از ییلاقات جنوبی استان گیلان محسوب می شود، که در بخش مرکزی شهرستان رودبار و در شهر رستم آباد و روستای سلانسر واقع شده است. این ییلاق در ارتفاعی حدود 1250 متری از سطح دریا قرار دارد. علفزار های زیبای این ییلاق در کنار درختان تنومندش، خنکای بی نظیری را در تابستان گرم و طاقت فرسا هدیه می نماید. طبیعت این ییلاق که همواره مه آلود است، خاطراتی رویایی را برای گردشگران رقم زده است. فراورده های بی نظیر لبنی این ییلاق از دیگر علایق گردشگران به شمار می آید.

2 _ ماسوله، خنک ترین شهر شمال

از دیگر شهرهای خنک ایران در تابستان ماسوله گیلان است، این روستای تاریخی یکی از نقاط ارزشمند و سرسبز شمال ایران بوده و با هوای مه آلود و تابستان های خوش و آب هایی که دارد مقصد اکثر گردشگران تابستانه در ایران است. ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردارجنگل فومن، ۶۰ کیلومتری شهر رشت ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۲۰ کیلومتری شهر ماکلوان واقع است. این شهر به دلیل جاذبه های تاریخی متعددی که دارد تحت حفاظت میراث فرهنگی و منابع طبیعی قرار دارد و سالانه پذیرای ده ها هزار گردشگر می باشد.

ماسوله با کوهستان‌ های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز از توریستی ‌ترین مناطق شمالی ایران با جلوه‌ های طبیعی فراوان به ویژه در اواخر بهار و فصل تابستان است و قلهٔ شاه معلم در ماسوله با ارتفاع ۳۰۵۰ متر بلندترین نقطه استان گیلان و هدفی جذاب برای گروه ‌های کوهنوردی به شمار می رود.

3 _ شهر چشمه های آب گرم معدنی در استان اردبیل ( سرعین )

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-2

چشمه های فراوان آب گرم معدنی در سرعین از کوه سبلان سرچشمه می گیرند. این چشمه ها در کنار آب و هوای بسیار مطبوع آن در فصول گرم سال، بسیاری از گردشگران را به سوی خود فرا می خوانند. سرعین که در استان اردبیل واقع شده است، به شهر چشمه های آب گرم شهرت دارد. علاوه بر گردشگران داخلی، بسیاری از جهانگردان نیز هر ساله در فصول بهار و تابستان از این منطقه دیدن می نمایند.

تعدد هتل ها، هتل آپارتمان ها و نیز مهمانسراها در این شهر منجر شده تا سرعین به شهر هتل ها نیز خوانده شود. از دیگر جاذبه های این شهر که بسیار مورد توجه گردشگران می باشد، می توان به عرضه ی انواع لبنیات با کیفیت بسیار بالا، عسل، نان های سنتی، انواع حلوا های سنتی نظیر حلوای سیاه، غذاهای محلی و آش های محلی اشاره نمود. با سفر به این شهر توریستی و رزرو هتل های سرعین از جاذبه های آن دیدن نموده و سفری را با آب و هوایی مطبوع در تابستان تجربه نمایید.

4 _ روستای جواهر ده

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-3

استان سر سبز مازندران یکی از استان های پر مخاطب گردشگری در فصول مختلف سال به شمار می آید. جواهر ده نیز یکی از روستاهای شهرستان توریستی رامسر در استان مازندران می باشد. زیبایی وصف ناپذیر این روستا که شاهکار خلقت در عرصه ی طبیعت را به نمایش نهاده است، در فصل تابستان آب و هوایی بسیار مطبوع و خنک را به گردشگران هدیه می نماید.

جنگل های زیبای جواهر ده در کنار جویبار های پر آب بالا دست آن، همراه با آبشارهای بسیار زیبایش نظر بسیاری از گردشگران را جهت سفر در تابستان به خود معطوف داشته است. عرضه ی غذاهای محلی در این روستا نظیر ترش کباب، میرزا قاسمی، شیرین تره، بادمجان قلیه، انواع آش ها و …. نیز از دیگر علایق گردشگران در روستای جواهرده به شمار می آیند. با سفر به رامسر و رزرو هتل بام سبز رامسر از جاذبه های این شهر و نیز روستای جواهر ده دیدن نمایید.

5 _ منطقه ی جهان نما در گرگان

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-4

منطقه ی جهان نما که در استان گرگان قرار دارد، یکی از مناطق خنک ایران در فصل تابستان می باشد. جهان نما روستایی است که به جهت موقعیت طبیعی، اقلیم خاص و قرار گیری در منطقه ی حفاظت شده ی جهان نما، مناظری رویایی را با جلوه های بی نظیر ارائه می نماید. ارتفاعات و چشم انداز های طبیعی منحصر به فرد این منطقه، طراوت و زیبایی شگفت انگیزی را به نمایش نهاده است.

به طوری که این ویژگی ها جهان نما را به یکی از مناطق پر طرفدار گردشگری کشور در سه فصل اول سال مبدل نموده است. دهکده ی جهان نما که در دامنه ی کوهی به همین نام قرار دارد، در ارتفاع حدود 3086 متر از سطح دریا قرار دارد. با سفر به گرگان و رزرو هتل قصر بوتانیک گرگان از زیبایی های بی نظیر منطقه ی جهان نما نیز دیدن نمایید.

6 _ آلاشت مازندران، بهترین جای شمال

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-12

دیگر منطقه ای که می توانید در فصل تابستان به آن سفر کنید قطعا فکر می کنید مازندران است که البته درست هم فکر می کنید. در استان مازندران منطقه ای به نام آلاشت وجود دارد و مردم آن هم به زمان آلاشت مازندران صحبت می کنند. منطقه آلاشت نیز با طبیعت زیبای خود خالی از آبشار نیست. یکی از این آبشارها به نام آبشار نارم در روستای چرات واقع در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب آلاشت واقع است، چرات یکی از روستاهای حوالی آلاشت سوادکوه در استان مازندران ایران است.

7 _ چادگان ( بهشت گمشده ی اصفهان )

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-5

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان در شهر چادگان در حدود 115 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار گرفته است. آنچه که گردشگران را در فصول گرم سال و خصوصا در تابستان به این منطقه فرا می خواند، آب و هوای مطبوع، طبیعت سبز و امکانات تفریحی چادگان می باشد. در واقع چادگان را می توان یکی از بهترین مناطق گردشگری تابستانی کشور معرفی نمود.

وجود مجموعه ای تفریحی در این منطقه که دارای اتوبوس دریایی، قایق رانی، قایق های موتوری و پدالی، باشگاه سوارکاری، رستوران، استخر، تله کابین و زمین های ورزشی می باشد، در کنار امکانات اقامتی مسافران از جمله امتیازاتی است که نظر بسیاری از گردشگران را در فصل گرم سال به خود معطوف داشته است. از دیگر مکان های دیدنی و نیز تفریحی چادگان، دهکده ی زاینده رود نام دارد.

این دهکده ی توریستی در همجواری ساحل دریاچه ی سد چادگان قرار گرفته است، و دارای امکانات تفریحی بسیار و مناظر بی نظیر می باشد. با سفر به چادگان از جاذبه های تفریحی آن بهره مند شوید و سفری خاص را تجربه نمایید.

8 _ سیاسرد بروجن

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-6

سیاسرد در فاصله ی شش کیلومتری شهر بروجن قرار دارد. باغات میوه و چشمه های پر آب زیرزمینی این منطقه در کنار آب و هوایی خنک و دل پذیر از جمله امتیازاتی به شمار می آید که گردشگران بسیاری را به به سوی خود فرا خوانده است. سیا سرد را می توان یکی از قطب های پر اهمیت گردشگری در استان چهار محال و بختیاری معرفی نمود.

به طوری که این منطقه با عنوان خنک ترین نقطه ی ایران خوانده می شود. حدود دو چشمه ی پرآب بی نظیر، بیش از یک میلیون درخت در باغات میوه و درختان متعدد چنار در سیاسرد موجود است که قدمت آن را بیش از پنج قرن عنوان نموده اند. از امکانات این منطقه می توان به وجود پارکینگ بزرگ، استخر بزرگ، وسایل بازی و سرگرمی برای کودکان، وجود جاده ی دو بانده، فضاسازی مناسب و …. اشاره نمود.

9 _ روستای توریستی آهار در تهران

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-7

روستای توریستی آهار در شمال شرقی استان تهران قرار دارد. این روستا یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق شمیرانات به شمار می آید. مزارع وسیع و باغات سر سبز این منطقه جلوه ی بی نظیری را به آن بخشیده است. آهار در فصل تابستان یکی از بهترین مکان ها برای دوری از گرما و شلوغی شهر و خصوصا کلان شهر ها محسوب می شود.

آبشار و ییلاق شکر آب

علاوه بر طبیعت زیبا و آب و هوایی خنک، آهار دارای یکی از جاذبه های بی نظیر به نام آبشار و ییلاق شکر آب می باشد، که در سمت غرب روستا و در میانه ی دره ای سر سبز و رویایی واقع شده است.

شکر آب در واقع باغستانی ییلاقی است که چندین قنات و چشمه ی آب، از جمله چشمه ی برفی شکر آب در آن جریان دارد. روستای آهار یکی از محبوب ترین مسیر ها برای دوچرخه سواران و موتورسواران حرفه ای نیز معرفی می شود. با سفر به پایتخت ایران و رزرو هتل استقلال تهران، از طبیعت بی نظیر آهار دیدن نمائید و سفری خاطره انگیز را تجربه نمائید.

10 _ فیروز کوه تهران

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان

شهرستانی در نزدیکی شهر تهران به نام فیروزکوه وجود دارد که اغلب اوقات سال به دلیل کوهستانی بودن منطقه ای که در آن قرار دارد همواره دارای آب و هوای بسیار خنکی است به خصوص در فصل تابستان که برای ایرانی ها می تواند بهترین گزینه به شمار برود. این شهرستان در کنار جاده تهران – قائم قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که برای تفریح و گذراندن چند روزی در آسایش و آرامش بهترین انتخاب است

. علاوه برای طبیعت بسیار زیبا و عالی که این شهرستان دارد جاذبه های تاریخی بسیاری نظیر کاروانسراها، قلعه‌های قدیمی، گورستان‌های کهن و بالاخره امامزاده‌های متعدد را هم می توانید در طول سفرتان به این منطقه بازدید کنید. از نظر ویژگی‌های آب و هوایی و اقلیمی، این شهرستان دارای زمستان سرد و تابستان معتدل و خنکی است.

11 _ منطقه ی آزاد ارس همجوار با حاشیه ی رودارس و جلفای آذربایجان

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-8

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان و منطقه ی آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی و در شمال غرب ایران قرار دارد. این منطقه به جهت تنوع در مناظر طبیعی و دارا بودن جاذبه های طبیعی بیشمار و همچنین آب و هوایی دلپذیر یکی از مناطق پر طرفدار گردشگری در فصل تابستان به شمار می آید. وجود مراکز خرید بسیار در این منطقه از دیگر امتیازات آن جهت سفر محسوب می شود.

از جاذبه های دیدنی اطراف منطقه ی آزاد ارس می توان به پارک ساحلی درنا، حاشیه ی رود ارس، مجموعه ی تاریخی کردشت، طبیعت بکر آسیاب خرابه، منطقه و سد خدا آفرین و طبیعت رویایی و زیبای کلیسای سنت استپانوس اشاره نمود. با سفر به منطقه ی آزاد ارس و رزرو هتل امپریال جلفا، از جاذبه های گردشگری این منطقه و اطراف آن دیدن نموده و سفری خاطره انگیز را با حسی متفاوت در فصل تابستان تجربه نمائید.

12 _ فومن (ماسوله و قلعه رود‌خان) بهشت خدا روی زمین

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-11

آب و هوای مناسب، جنگل‌ها و کوه‌های پوشیده از درختان، چشمه‌های متعدد، بقاع متبرکه و امکان تاریخی فرهنگی (ماسوله و قلعه رودخان) فومن را به یکی از قطب‌های گردشگری گیلان و حتی کشور تبدیل کرده است. می‌گویند ماسوله عروس شمال، بهشت خدا روی زمین، زیبایی محض، صفا و صمیمیت و سادگی، هوای پاک با مردمانی پاک و پاک‌نژاد  دارد. پس بی‌شک جای خوبی برای چند روز استراحت و در کنار خانواده بودن است.

13 _ چهارمحال بختیاری (شهرکرد) معروف به بام ایران

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-10

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان که یکی از آن مکان ها شهر کرد است .شهرکرد مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران است و به همین دلیل به بام ایران شهرت دارد. وجود آثار تاریخی همچون قلعه‌ها و همین‌طور اماکن سیاحتی و زیارتی و آب و هوای مطبوع شمار زیادی از گردشگران را رهسپار استان چهارمحال و بختیاری به‌خصوص شهرکرد، مرکز این استان می‌کند. جاذبه‌های طبیعی فراوانی در نزدیکی شهرکرد وجود دارد.

که معروف‌ترین آنها عبارتند از: گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون، تالاب بین‌المللی چغاخور و تالاب گندمان.

14 _ بجنورد خراسان

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-9

از دیگر مناطق ایران که جزء شهرهای خنک ایران در تابستان به حساب می آید شهرستان بجنورد در خراسان شمالی است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی است و بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه های دقیقا در فصل بهار و تابستان است.

 15 _ کندوان تبریز یکی از خنک ترین شهرهای ایران

آشنایی با مکان های گردشگری ایران در تابستان-8

در شمال غربی ایران روستایی جذاب به نام کندوان وجود دارد که در استان تبریز قرار گرفته و نظیرش در تمام دنیا به ندرت پیدا می شود. این روستای تاریخی یکی از شگفت انگیزترین روستاهای ایران است که از اردیبهشت تا شهریور بهترین شرایط آب و هوایی را داراست و می تواند برای سفرهای تابستانی بهترین گزینه باشد.

برای آشنایی با جاذبه های گردشکری بیشتر و تور های گردشگری بستنی قیفی کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسفند 1402
شنبهیکشنبهدوشنبهسه‌شنبهچهارشنبهپنج‌شنبهجمعه
24
25
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5