لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

برای دیدن جاذبه های گردشگری تهران زمان را از دست ندهید

برای دیدن جاذبه های گردشگری تهران زمان را از دست ندهید_6310ed2ae50a9.jpeg

همه چیز درباره دیدنی های تهران

جاذبه های گردشگری تهران به‌عنوان پایتخت ایران، جاذبه‌های گردشگری زیادی از تاریخی و فرهنگی تا طبیعی و… را در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها می‌تواند خاطره‌های دلنشینی از این شهر را برایتان به یادگار بگذارد. در این شهر شلوغ و پرجمعیت، می‌توانید تا پاسی از شب از پارک‌ها و جاذبه‌های طبیعی استفاده کنید یا اگر به جا‌های تاریخی و فرهنگی علاقه‌مند هستید، کاخ‌ها، موزه‌ها و عمارت‌های دیدنی متعددی در گوشه‌وکنار شهر وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. برای اینکه اطلاعات بیشتری از مکان های دیدنی تهران به دست آورید و آن‌ها را در برنامه تهرانگردی خود بگنجانید، با این مقاله همراه شوید.

جاهای دیدنی تهران

تهران فقط ترافیک و آلودگی هوا ندارد و گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند، به این موضوع اذعان دارند که جاذبه های گردشگری زیادی در پایتخت وجود دارد که بازدید از آن‌ها چندین روز زمان می‌برد. اگر برای گشت‌وگذار در تهران برنامه‌ریزی می‌کنید، باید بدانید که تمامی جاذبه های تهران در لیست بالا آمده است و شما می‌توانید با وارد شدن به هر جاذبه، درباره آن اطلاعات کسب کنید.

جاذبه های تهران در پاییز و زمستان

باران و پاییز چنان ترکیب زیبایی خلق می‌کند که خیلی‌ها عاشق آن هستند؛ به‌خصوص در این فصل که می‌توان گشت‌وگذار متفاوت و منحصربه‌فردی را در جاهای دیدنی و خاطره‌انگیز تهران تجربه کرد و تهران پاییزی را جور دیگری دید. به اعتقاد بسیاری از تهرانی‌ها، پاییز زیباترین فصل پایتخت برای قدم‌زدن در شهر و لذت‌بردن از آن است.

در طول این فصل می‌توانید از جاهای دیدنی متعددی نظیر پارک ملت، خیابان ولیعصر، کاخ سعدآباد، باغ نگارستان، باغ فروس، پارک لاله و پارک جمشیدیه دیدن کنید. تهرانگردی در هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ به‌خصوص فصل زمستان که به‌خاطر بارندگی‌ها اغلب هوای سالم و خوبی بر شهر حاکم است. اگر در این فصل قصد سفر به تهران را دارید، برای گذراندن اوقات فراغت می‌توانید به پیست‌های اسکی نظیر آبعلی، شمشک، دیزین، توچال و همین طور دربند، درکه و روستای گرمابدر بروید.

جاذبه های دیدنی تهران در شب

شب‌های تهران به‌لطف وجود جاذبه‌هایی همچون برج میلاد، بام تهران، پل طبیعت، پارک آب و آتش و پارک چیتگر برای تهرانگردی معرکه است که نباید از آن غافل شوید. برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین سازه شهر تهران و نماد پایتخت به حساب می‌آید؛ همچنین ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان و سومین برج بلند خاورمیانه شناخته می‌شود. مجموعه برج میلاد نه‌تنها در حوزه مخابرات و ارتباطات و گسترش پوشش فرکانس‌های رادیویی وتلویزیونی و… فعالیت دارد، بلکه به‌خاطر داشتن مراکز تجاری، مرکز همایش‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها، خدمات پذیرایی، خدمات گردشگری و تفریحی از اهمیت زیادی برخوردار است.

کاخ گلستان

کاخ زیبا که در میدان ارگ تهران قرار گرفته، یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری پایتخت و شاهکار های معماری اسلامی به شمار می رود. ساخت این مجموعه در دوران حکومت صفویان ( سال 988 هجری – دوران پادشاهی شاه عباس) آغاز شد و تکمیل آن تا دوران روی کار آمدن حکومت قاجار به طول انجامید، لازم به ذکر است که در ساخت این مجموعه از معماری دوران زندیه الهام گرفته شده است، همچنین در برخی بخش های آن شاهد معماری اروپایی خواهید بود.

بخش های مختلف این مجموعه تاریخی عبارت اند از:

شمس العماره، تالار اصلی، تالار آیینه، تالار سلام، تخت مرمر، ایوان تخت مرمر، حوضخانه، خلوت کریمخانی، تالار الماس، کاخ ابیض، موزه مردم شناسی، عمارت بادگیر، تالار ظروف، عمارت الماس، تالار برلیان، تالار عاج و حوض خانه بادگیر.

کاخ گلستان تهران همچنین جالب است بدانید که مجموعه کاخ گلستان در گذشته چندین قسمت دیگر داشته که امروزه از بین رفته اند، از بخش های تخریب شده می توان به تکیه دولت، عمارت خروجی و اندرون ناصری اشاره کرد. امروزه با محبوبیت این مکان در بین گردشگران، امکانات رفاهی متنوعی مانند چایخانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی به آن اضافه شده است، همچنین بخشی برای ثبت عکس با لباس های سنتی دوران قاجار نیز وجود دارد.

آدرس:

استان تهران، شهر تهران، منطقه 12، خیابان 15 خرداد، میدان ارگ گردشگران با اطلاع از آدرس کاخ گلستان می توانند توسط وسایل حمل و نقل عمومی به این کاخ مراجعه کنند.ساعات بازدید: افراد می توانند از ساعت 9 صبح تا ساعت 4 و 30 دقیقه بعد از ظهر از این مجموعه بازدید کنند.

کاخ سعدآباد

این مجموعه در منطقه شمیرانات، که یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق پایتخت بوده، واقع شده است. تاریخچه ساخت این مجموعه به دوران قاجار باز می گردد، در آن زمان از این کاخ به عنوان مکانی برای ییلاق شاهان استفاده می کرده اند، لازم به ذکر است که برخی بخش های این مجموعه تاریخی در دوران پهلوی ساخته شده است. طراحی این بنا ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی را نمایش می دهد.

کاخ موزه سعدآباد دارای بخش های مختلفی بوده که عبارت اند از:

موزه بهزاد، موزه مردم شناسی، موزه استاد فرشچیان، محوطه سعدآباد، موزه اتومبیل های سلطنتی، موزه نگارستان، موزه ظروف سلطنتی، کاخ موزه سبز، موزه آبکار، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه هنر های زیبا، کاخ موزه ملت، موزه هنر ملل، موزه آب، موزه سلاح ها، موزه خط و کتابت میر عماد، موزه پوشاک سلطنتی و موزه نظامی. لازم به ذکر است که چندین بنای دیگر نیز در این مجموعه وجود دارد که بازدید از آن ها برای عموم آزاد نیست. کاخ موزه سعدآباد وجود مجسمه های معروفی مانند آرش کمانگیر و رضا شاه در این این مجموعه محبوبیت آن را دو چندان کرده است.

آدرس:

استان تهران، شهر تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری. ساعت کاری مجموعه: گردشگران می توانند از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به این مجموعه مراجعه کنند.

جاذبه های گردشگری تهران پل طبیعت تهران

یکی از دیدنی های تهران که امروزه توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب نموده، پل طبیعت تهران می باشد، ساختار این پل بسیار مدرن بوده و معمار پل برای طراحی آن سنگ تمام گذاشته است، پل طبیعت از روی بزرگراه مدرس گذشته و دو پارک بسیار بزرگ آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر متصل می کند. پل طبیعت برای عبور عابران پیاده ساخته شده اما برای ساخت آن از شیوه ای نوین استفاده کرده اند، ساخت پل بدین شکل آن را به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در پایتخت تبدیل کرده است، به طور کلی می توان گفت این سازه عظیم تنها یک پل برای عبور عابران پیاده نمی باشد و امکانات متنوعی نظیر رستوران دارد.

جاذبه های گردشگری تهران معماری پل طبیعت

معماری پل طبیعت بسیار پیچیده بوده و برای ساخت آن بیش از 14 هزار قطعه استفاده شده، وزن بدنه پل 2 هزار تن و مقاوت آن در برابر زلزله، هفت ریشتر اعلام شده است، خانم لیلا عراقی برای طراحی این سازه عظیم از پل خواجو الهام گرفته و با نگاهی کوتاه به آن متوجه خواهید شد که ساختار پایه های پل شباهت بسیاری با تنه درختان دارد. به طور کلی طراحی این پل را می توان نوعی طرح پرسپکتیو دانست، طراح پل در تمام بخش های آن لامپ های رنگی جایگذاری کرده است، همین امر سبب شده که در هنگام شب با روشن شدن لامپ ها منظره ای چشم نواز در پایتخت خلق شود.

پل طبیعت تا به امروز جوایزی بسیاری نظیر برترین سازه فولادی در کشور ایران و برترین پل شهری را کسب نموده است. گردشگران برای بازدید از این پل می توانند از ساعت 6 صبح تا 12 شب به یکی از دو پارک آب و آتش و یا طلاقانی مراجعه کنند، در ادامه مقاله به بررسی هر یک از این پارک های می پردازیم.

آدرس:

گردشگران می توانند از هر دو پارک موجود در دو طرف پل به آن دسترسی داشته باشند،

آدرس هر یک از این پارک ها به شرح زیر است:

• تهران، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس، پارک طالقانی

• تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

دربند

همانطور که می دانید جاهای دیدنی تهران به یک مورد ختم نشده و تعداد آن ها بسیار زیاد می باشد، دربند یکی دیگر از مناطق دیدنی و گردشگری در پایتخت به حساب می آید، محله دربند یکی از قدیمی ترین و معروف ترین مناطع تهران بوده که تاریخچه آن به دوران قاجار باز می گردد.

به طور کلی می توان گفت این محله در منطقه شمیرانات و در بخش شمالی باغ سعد آباد قرار گرفته است، آب و هوای بسیار مناسب این منطقه و جاذبه های تفریحی آن امروزه نظر افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده، کمتر کسی را می توان یافت که ساکن پایتخت باشد اما تا به حال نام این منطقه معروف را نشنیده باشد، افراد ساکن تهران معمولا مهمانان خورد را جهت صرف نهار و یا شام به این محله می آورند، اگر شما هم به تهران سفر کرده اید بازدید از این منطقه را در برنامه سفرتان قرار دهید.

جاذبه های گردشگری تهران ساکنان محلی دربند

دربند محله سنتی بوده و مردم محلی آن هنوز ب شکل سنتی زندگی می کنند، جالب توجه است که زبان اکثر مردم این محله “تاتی” بوده اما امروزه به زبان رایج فارسی مسلط می باشند. این محله که در کوه پایه البرز و در ارتفاع 1700 متری از سطح آب دریا قرار گرفته، یکی از راه های دسترسی و صعود به کوه های البرز محسوب می شود، روزانه کوهنوردان بسیاری برای بالا رفتن از کوه به این منطقه مراجعه می کنند، انتهای مسیر کوهنوردی دربند، پناهگاه شیرپلا می باشد. از جاذبه های طبیعی این منطقه می توان به رودخانه دربند اشاره کرد، همچنین مناطقی نظیر کنار محله، سربند و مغ محله از بخش های قدیمی دربند به حساب می آیند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

آب و هوای بسیار مناسب این منطقه روزانه افراد بسیاری را به دربند می کشاند، وجود گردشگران بسیار در این منطقه سبب شده است که امکانات رفاهی متنوعی نظیر سفره خانه، کافی شاپ، رستوران، مسجد، سرویس بهداشتی، تله سیژ و درمانگاه برای آن در نظر گرفته شود. این منطقه دارای بخش های مناسبی جهت برگزاری پیک نیک داشته و مکان مناسبی برای خانواده ها و نوجوانان به حساب می آید، لازم به ذکر است که مناظر زیبای موجود در محله دربند، آن را به مکانی مناسب برای عکاسی تبدیل کرده است.

برج میلاد

بلندترین برج ایران واقع در قلب پایتخت، برج میلاد نام دارد، معروفیت این برج به حدی است که حتی گردشگران غیر ایرانی نیز از وجود آن در تهران آگاه هستند، این سازه عظیم ارتفاعی بالغ بر 345 متر داشته و ساخت آن بیش از 11 سال به طول انجامیده است. ساخت برج میلاد با شعار آسمان نزدیک است، با زیربنای 13 هزار متر در سال 1376 آغاز و در سال 1387 پایان یافت، فضای داخلی این برج دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی بوده، همچنین امروزه با محبوبیت روز افزون این برج، تفریحات بسیاری در اطراف برج برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

جاذبه های تفریحی و امکانات این برج به شرح زیر می باشند:

سالن کنسرت

برج میلاد یکی از معروف ترین سالن های کنسرت کشور را در خود جای داده است، سالانه خوانندگان بسیاری در این سال کنسرت برگزار می کنند، لازم به ذکر است قیمت بلیط کنسرت های برج میلاد متغیر بوده و نمی توان رقم مشخصی برای آن اعلام نمود.

دلفیناریوم

تماشای نمایش دلفین ها یکی از تفریحات محبوبی می باشد که امروزه توجه افراد بسیاری را جلب نموده، لازم به ذکر است دلفیناریوم برج میلاد موفق به کسب عنوان اولین دلفیناریوم غیر ساحلی در منطقه خاورمیانه شده است. این دلفیناریوم مساحتی در حدود 3200 متر مربع داشته و دارای امکانات تفریحی نظیر شنا در کنار دلفین ها، عکاسی با این حیوانات و قایق سواری در کنار آن ها می باشد.

زیپ لاین

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، در اطراف برج میلاد جاذبه های تفریحی و هیجان انگیز بسیاری وجود دارد، یکی از معروف ترین آن ها زیپ لاین بوده که طولی بیش از 150 متر دارد، در سال های اخیر این ورزش مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. زیپ لاین برج میلاد در ارتفاع 30 متری از سطح زمین قرار گرفته و یکی از معروف ترین زیپ لاین های ایران به حساب می آید.

رستوران

درون برج و فضای اطراف آن چندین رستوران وجود دارد که انواع غذا های با کیفیت ایرانی و بین المللی را برای گردشگران سرو می کنند، همچنین صرف غذا در رستوران گردان بالای برج نیز طرفداران بسیاری دارد.

اتاق فرار

یکی از جاذبه های تفریحی که در سال های اخیر مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته، اتاق فرار می باشد، در این تفریح افراد دورن اتاقی با درب قفل قرار می گیرند و برای خروج از آن لازم است که معما های مختلف را حل کنند، اتاق فرار برج میلاد نیز یکی از اتاق های فرار محبوب در شهر تهران می باشد. پل معلق اگر هیجان زیپ لاین برای شما کافی نیست،

پل معلق

برای شما ساخته شده است، عبور از روی پلی با طول 100 متر از ارتفاع 30 متری سطح زمین در حالی که پل در حال تکان خوردن می باشد، آدرنالین خونتان را بالا برده و ترس تمام وجودتان را فرا می گیرد.

سینما برج میلاد

مانند سایر مراکز تفریحی و تجاری موجود در پایتخت دارای سینما می باشد، سینمای برج میلاد در مجموع دارای 2 سالن نمایش بوده که ظرفیتی در حدود 120 نفر دارند.

جاذبه های گردشگری تهران درکه

به طور کلی مناطق شمال شهر تهران به دلیل نزدیکی به کوهستان، دارای آب و هوای بسیار مناسب و دلپذیری می باشند، در ابتدای مقاله به معرفی دربند پرداختیم، در این بخش قصد داریم به معرفی یکی دیگر از مناطق تفریحی در این بخش از تهران بپردازیم. درکه، این کلمه را از نام کفشی مخصوص کوهستان و مناطق برفی به نام “درگ” گرفته اند که در گذشته افراد برای بالا رفتن از کوه های موجود در اطراف درکه استفاده می کرده اند. درکه محله ای ییلاقی با قدمتی بیش از 800 سال بوده که خانه های آن به سبک خاصی در راستای رودخانه این منطقه که به نام رودخانه درکه شناخته می شود احداث شده اند.

مناظر زیبای منطقه درکه

روزانه عکاسان بسیاری را به سمت خود می کشاند. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، محله درکه در کوهپایه رشته کوه های البرز قرار گرفته است، روزانه افراد بسیاری برای بالا رفتن از کوه و استفاده از هوای مناسب آن به درکه مراجعه می کنند، توجه روز افزون گردشگران به این منطقه سبب شده است که امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای آن در نظر گرفته شود. امکانات رفاهی موجود در درکه عبارت اند از رستوران های متنوع، کافی شاپ، سفره خانه، مسجد، بانک، سرویس بهداشتی و پارکینگ.

برج آزادی

یکی دیگر از برج های معروف پایتخت، درست در میان بزرگ ترین میدان شهر قرار گرفته است، برج آزادی تهران با قدمتی بیش از نیم قرن یکی از نماد های اصلی تهران به حساب می آید، تاریخچه ساخت این برج به دوران جشن های 2500 ساله و سال 1345 باز می گردد. همانطور که می دانید نام این برج در ابتدا برج شهیاد بوده، در سال 1345 برای ساخت برج و انتخاب معمار و طراح آن مسابقه ای برگزار گردید و معماران بسیاری طرح خود را برای داوران مسابقه ارسال کرده بودند، داوران از میان طرح های ارائه شده، طرح آقای حسن امانت را برگزیدند، وی 24 سال سن داشت و دانشجوی رشته معماری بود.

ارتفاع برج آزادی 45 متر بوده و طراحی آن بسیار خاص و جالب توجه می باشد، کمتر کسی را می توان یافت که در نگاه اول چندین ثانیه به آن خیره نشود، روزانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این برج به میدان آزادی می روند.

مجموعه توچال و بام تهران

بام تهران یکی از معروف ترین مکان های تفریحی تهران به حساب می آید که در مجموعه ورزشی توچال قرار گرفته است، کمتر کسی را می توان یافت که نام این مکان تفریحی را نشنیده باشد، امروزه با توجه گردشگران به بام تهران، جاذبه های تفریحی و امکانات رفاهی بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است، از انواع آن ها می توان به تله کابین، زیپ لاین، سورتمه، سینما 5 بعدی، بانجی جامپینک، صخره نوردی، فودکوردت، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ و خودپرداز اشاره کرد.

بام تهران که درست در کوهپایه رشته کوه البرز و قله توچال قرار گرفته، بهترین مکان برای تماشای شهر تهران می باشد، امکانات بسیار زیاد و مسیر کوهنوردی مناسب این مجموعه محبوبیت آن را در بین گردشگران دو چندان کرده است. همانطور که می دانید بام تهران درون مجموعه توچال قرار گرفته است که خود دارای بخش های مختلفی می باشد، امروزه با توجه افراد به ورزش کوهنوردی و اسکی، امکانات بسیاری برای آن ها در نظر گرفته شده است، مجموعه توچال یکی از معروف ترین و مجهز ترین مکان ها برای پرداختن به کوهنوردی در پایتخت می باشد.

جاذبه های گردشگری تهران کوهسار

پارک های جنگلی بسیاری در نقاط مختلف شهر تهران وجود دارد، این پارک ها که معمولا در حاشیه کوه ها قرار گرفته اند، بهترین مکان ها برای گذراندن وقت در کنار خانواده و یا دوستان به حساب می آیند. پارک جنگلی کوهسار با مساحتی در حدود 5700 هکتار، یکی از جاهای تفریحی معروف در شمال غربی پایتخت بوده که در منطقه 5 قرار گرفته است. پارک کوهستار نسبت به سایر پارک های جنگلی کمی خلوت تر بوده و فضای مناسبی برای علاقمندان به محیط های آرام را فراهم کرده است، همچنین قرار گرفتن بر روی دامنه البرز سبب شده است که آب و هوای این منطقه بسیار مناسب و دلپذیر باشد، از بالای این پارک نمای بسیار زیبایی از شهر تهران قابل مشاهده است.

امروزه با توجه گردشگران به این پارک، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است که از انواع آن ها می توان به جاده آسفالت برای دسترسی به تمام نقاط پارک، مسیر پیاده روی، زمین بازی، میز پینگ پونگ، استخر، کایت سواری، سقوط آزاد، پاراگلایدر، پیست موتور سواری و دوچرخه سواری، آلاچیق، رستوران، بوفه، سفره خانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد، همچنین فروشندگان غذا های سنتی و خیابانی در ابتدای ورودی پارک در انتظار گردشگران هستند.

دریاچه خلیج فارس

دریاچه خلیج فارس که به نام دریاچه چیتگر نیز شناخته می شود، یکی از جاذبه های نسبتا جدید موجود در پایتخت بوده که عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران را دریافت کرده است. ساخت این دریاچه که در غرب تهران قرار گرفته در سال 1389 آغاز و پس از گذشت 3 سال، در سال 1392 پایان یافت. دریاچه چیتگر مجموعه ای بسیار بزرگ با امکانات متنوعی می باشد که امروزه توجه افراد بسیاری را به خود جذب نموده، ساخت و افتتاح این دریاچه نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری مناطق غربی تهران داشته است.

این مجموعه مساحتی در حدود 130 هزار هکتار داشته و دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نظیر قایق سواری، ساحل مصنوعی، سینما 6 بعدی، سافاری، مسیر دوچرخه سواری و اجاره دوچرخه، چرخ و فلک و اسکیت هوایی، کارتینگ، زمین بازی کودکان، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، مرکز خرید و موارد دیگر می باشد.طراحی بخش های مختلف این مجموعه بسیار زیبا و مدرن بوده، همچنین مناظر بسیار زیبای آن روزانه عکاسان بسیاری را به سمت خود می کشاند.

بام لند

بام لند، واقع در ضلع شرقی دریاچه، یکی از محبوب ترین بخش های آن به حساب می آید، بام لند یک مجموعه تجاری و تفریحی بوده که با هدف افزایش تعداد گردشگران دریاچه خلیج فارس، تاسیس شده است، در این مجموعه یک مرکز خرید لوکس و امکانات دیگری نظیر شهربازی، رستوران و کافی شاپ وجود دارد، در ادامه به معرفی مختصر بخش های مختلف و تفریحات بام لند خواهیم پرداخت.

پارک آب و آتش

در ابتدای متن پل طبیعت را به عنوان یکی از مکان های دیدنی تهران معرفی کرده ایم، همانطور که می دانید این پل بسیار زیبا دو پارک آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر متصل می کند، پارک آب و آتش نیز یکی از معروف ترین جاذبه های تفریحی تهران بوده که در این بخش به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت.

پارک آب و آتش واقع در قلب پایتخت، یکی از معروف ترین پارک های موجود در شهر تهران بوده که امروزه توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده، این پارک مساحتی در حدود 24000 متر مربع داشته و در سال 1388 افتتاح شده، لازم به ذکر است که قرار گرفتن ورودی پل طبیعت در این پارک محبوبیت آن را دو چندان کرده است، روزانه افراد بسیاری از نقاط مختلف تهران و حتی دیگر شهر های ایران برای بازدید از این پارک به منطقه عباس آباد مراجعه می کنند، توجه روز افزون گردشگران به این پارک سبب شده است که امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری برای آن در نظر گرفته شود.

لویزان

پارک جنگلی لویزان در منطقه شمیرانات واقع شده است، این پارک بزرگ مساحتی بیش از 1100 هکتار داشته و در حدود 13 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، طبیعت بسیار زیبا و سرسبز این پارک روزانه افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند، همچنین فضای پارک مکان مناسبی برای عکاسی به حساب می آید، پوشش گیاهی بسیار زیبای این پارک شامل درختانی نظیر چنار، سرو، افرا و بلوط می شود.

قرار گرفتن این پارک بر روی ارتفاعات شمال تهران سبب شده است که از درون پارک نمای بسیار زیبایی از پایتخت قابل مشاهده باشد، روزانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این پارک راهی منطقه شمیرانات می شوند، درون این پارک امکانات رفاهی و جاذبه های تفریحی متنوعی وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسفند 1402
شنبهیکشنبهدوشنبهسه‌شنبهچهارشنبهپنج‌شنبهجمعه
24
25
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5