لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

نکاتی که باید قبل از سفر زمینی به چابهار بدانید

نکاتی که باید قبل از سفر زمینی به چابهار بدانید_6310ecf227b6f.jpeg

سفر زمینی به چابهار را می‌توان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مقاصد سفرهای زمستانی و بهاری دانست. که با سواحل داغ ماسه‌ای، بازارهای سنتی و موسیقی جذاب خود مسافران تور چابهار و یا هرگردشگر ماجراجویی را شگفت‌زده می‌کند. طبیعت بکر و فرهنگ غنی از جمله ویژگی‌های این دیار است که با زیبایی فراوان باعث شده تا همگان را شیفته‌ی خود کند. این شهر که در گوشه‌ی جنوب شرقی کشور قرار گرفته، با ایرانشهر و نیکشهر همسایه است و از شرق با پاکستان مرز مشترک دارد. چابهار با شهرهای مهم ایران فاصله‌ی زیادی دارد که سفر زمینی به آنجا می‌تواند چالش بزرگ و مهیجی برای ماجراجویان و گردشگران کنجکاو باشد. لذا اگر تمایل دارید تا زمینی به چابهار سفر کرده و یا در این باره اطلاعات کسب کنید، این نوشته می‌تواند بسیار برایتان مفید به نظر برسد.

زیبایی‌های مسیرسفر زمینی به چابهار

اگر دوست دارید تا به صورت زمینی و یا با اتومبیل شخصیتان به چابهار سفر کنید، باید به شما بگوییم که راه زیادی در پیش دارید و لازم است تا خود را برای یک رانندگی طولانی مدت، ولی به ‌یادماندنی آماده کنید. بیابان و شن‌زارهای مختلف، بناهای قدیمی، شهرهایی متفاوت، روستاهایی با شکل و شمایل سنتی و مردمانی مهربان و ساده از جمله زیبایی‌هایی است که در طول مسیرتان با آن رو به رو می‌شوید و مسافت زیاد را از خاطرتان می‌برد. بسته به مبدا شما مسیر سفر نیز متفاوت است و از هر مسیری که بگذرید، چندین ساعت در راه هستید تا به شهر زیبای چابهار برسید.

فاصله چابهار تا شهرهای مختلف چقدر است؟

فاصله‌ی تهران تا این دیار ساحلی حدود 1813 کیلومتر است، همچنین چابهار تا اصفهان 1510، تا تبریز 2333، تا مشهد 1574 و تا شیراز حدود 1242 کیلومتر فاصله دارد که لازم است تا قبل از سفر از چگونگی وضعیت جاده مطلع شوید. اگر از تهران راهی چابهار می‌شوید، لازم است تا از شهرهای قم، اصفهان، یزد، کرمان و بم عبور کنید و در طول مسیر با کویرها، آب‌انبارها و جذابیت‌های زیادی رو به رو می‌شوید که برای هر مسافری تماشایی و جذاب است. دیدن غروب آفتاب در مسیر و در دل طبیعت چیزی است که خستگی را از تن هر مسافری دور می‌کند و آن‌ها را سر ذوق می‌آورد. در طول راه می‌توانید در شهرهای مختلف توقف کنید و به خرید کردن بپردازید، همچنین به دلیل بعد مسافت لازم است تا برای اقامت توقف کرده و پس از استراحت و تجدید قوا به راهتان ادامه دهید.

چگونه از تهران به چابهار برویم؟

بعد از اینکه از شهر تهران به سمت چابهار راهی شدید، به قم می‌رسید و می‌توانید در آنجا به زیارت حرم حضرت معصومه (س) بروید و به همین بهانه استراحتی کوتاه داشته باشید. سپس از استان اصفهان عبور می‌کنید و می‌توانید برای اسکان در یکی از شهرهای مسیرتان اقامت کنید. به شما توصیه می‌کنیم که اگر در مسیر احساس خواب آلودگی کردید بهتر است استراحت کنید تا از بروز وقایع خطرآفرین جلوگیری نمایید. در ادامه سفرتان به استان یزد وارد می‌‌شوید و پس از گذشتن از کرمان و بم به استان باصفای سیستان و بلوچستان می‌رسید که میزبان خوبی برایتان خواهد بود.

این استان زیبا همچنان فرهنگ غنی همچنان خود را حفظ کرده است و با سواحل دلربا و طبیعتی دل‌انگیز حس ناب آرامش را به افراد هدیه می‌کند. وقتی به چابهار رسیدید، دریای آبی بیکران را می‌بینید که از دور همچون زمردی درخشان رخ‌نمایی می‌کند و مسافران را مات و مبهوت خود خواهد کرد. اگر دفعه‌ی اول است که به آنجا سفر می‌کنید، باید بدانید که زیبایی آنجا شما را مات و مبهوت خود می‌کند و وسوسه می‌شوید تا روزی دوباره به چابهار زیبا بروید. طی کردن بیش از 1800 کیلومتر مسیر از تهران تا این دیار، ارزش آن را دارد که ساحلی ماسه‌ای و دلفریب و دریایی آبی و بی‌انتها را ببینید، جایی که شاید کمتر موقعیت تماشای آن نصیبتان شود.

مسیرهای مختلف سفر به چابهار

اگر هم از دیگر شهرهای ایران مانند تبریز راهی چابهار می‌شوید، لازم است تا خود را به تهران برسانید و تمام مسیر ذکر شده را بپیمایید. با اینکه برای سفر به این دیار نیازمند عبور از مسیری طولانی هستید، اما زیبایی‌های مسیر شما را شگفت‌زده می‌کند، طلوع و غروب آفتاب، آثار باستانی فراوان و غیره از جمله چیزهای است که در طول راه خواهید دید، لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر فرد ماجراجویی هستید، این تجربه را برای یک بار هم که شده از آن خود کنید. اگر هم از دیگر شهرها مثل شیراز قصد سفر به چابهار دارید، لازم است تا به استان هرمزگان بروید و از جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان وارد شوید.

چابهار از کجاها دیدن کنیم؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سفرتان از دیدنی های چابهار مانند کوه‌های مینیاتوری بازدید کنید که بیش از 40 کیلومتر تا این شهر فاصله دارند و با چشم‌انداز جذاب خود هر گردشگر ماجراجویی را شگفت‌زده می‌کنند. تماشای این کوه‌ها شما را یاد سیاره‌ی مریخ می‌اندازند که همین موضوع سبب شده تا به کوه‌های مریخی نیز شهرت پیدا کنند. از دیگر جاذبه های گردشگری چابهار می‌توان به تالاب لیپار اشاره کرد که تنها 15 کیلومتر تا شهر فاصله دارد و وجود پرندگانی مانند فلامنیگو، حواصیل، کشیم و عقاب در آنجا، زیبایی‌ خاصی به این منطقه بخشیده است.

در ادامه سفر خود خوب است تا سری به کوه‌های گل افشان در صد کیلومتری چابهار بزنید که با ترکیدن حباب‌های گِلی منظره‌ای جالب خلق شده است و شما را متحیر می‌کند. منطقه حفاظت شده گاندو، مسجد جامع تیس، موزه محلی چابهار، بندر گواتر و خلیج پزم از دیگر جاذبه های دیدنی چابهار محسوب می‌شوند که برای مسافران جالب توجه‌اند.

چابهار کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در چابهار نگران هیچ چیز نباشید، چرا که هتل های چابهار با بهترین خدمات به شما سرویس‌دهی می‌کنند. هتل لیپار یکی از بهترین هتل های چابهار شناخته می‌شود که امکانات متعددی مانند بیلیارد، ترانسفر، رستوران سنتی، اتاق جلسات، رستوران فست فود، اینترنت و تاکسی سرویس دارد و خاطره‌ای خوش را برای مسافران فراهم می‌کند. هتل فردوس نیز از دیگر هتل های چابهار است که در منطقه آزاد تجاری صنعتی قرار گرفته و با امکانات خوب خود از گردشگران پذیرایی می‌کند. با اقامت در آنجا می‌توانید به راحتی به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشید و به گردش بپردازید. از دیگر هتل های خوب چابهار می‌توان به هتل شاهان، لاله و یا گدروشیا اشاره کرد که تمام تلاش خود را می‌کنند تا خدماتی مطلوب را در اختیار مسافران قرار دهند و خاطره‌ساز لحظات سفر آن‌ها باشند.

خدمات بستنی قیفی برای مسافران

حالا که با جزئیات سفر زمینی به چابهار آشنا شدید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که هرآنچه که برای سفرتان مانند رزرو هتل های چابهار همچون هتل لیپار چابهار احتیاج دارید را از همکاران ما بخواهید و بهترین خدمات سفر را از آن خود کنید. اگر هم تمایل به سفر با تور دارید، می‌توانید تورهای ایرانگردی مثل تور چابهار را به صورت آنلاین از سایت ما خریداری کرده و در اندک زمانی راهی سفر شوید.

برای رفتن به تورهای چابهار ورزرو تفریحات چابهار با ما از طریق آدرس های زیر در تماس باشید :

سایت بستنی قیفی : bastanighifi.ir

اینستاگرام بستنی قیفی : bastanighifi.ir

واتساپ بستنی قیفی : 09376640184

تلگرام بستنی قیفی : bastanighifi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروردین 1403
شنبهیکشنبهدوشنبهسه‌شنبهچهارشنبهپنج‌شنبهجمعه
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3