لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

هرآنچه باید در مورد اقامتگاه بوم گردی بدانید

هرآنچه باید در مورد اقامتگاه بوم گردی بدانید_6310ecea64377.jpeg

اقامتگاه بوم گردی ، تا به حال در محیطی روستایی و بکر اقامت داشته‌اید؟ تمایل دارید سفری هیجان‌انگیز به اینگونه از خانه‌های روستایی داشته باشید؟ چنانچه بخواهید از تجربه‌ی اقامتی نو در سفر لذت ببرید و طعم زندگی به سبک سنتی را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم اقامتی متفاوت را در اقامتگاه های بوم گردی همچون اقامتگاه های بوم گردی چابهار داشته باشید.

بوم گردی نوعی از یک سفر است که امروزه در میان گردشگران چه داخلی و خارجی طرفداران بسیار دارد. به طوری که این واژه هم اکنون در گردشگری نه به شکل سنتی بلکه کاملا مدرن برگزار می‌شود و در گسترش و رونق دادن به صنعت توریسم تأثیر به سزایی داشته است. افراد بسیاری هستند که شاید نامِ اقامتگاه بوم گردی را شنیده باشند اما معنی آن را ندانند.

بوم گردی چیست؟

برای آشنایی بیشتر با مفهوم بوم گردی، بهتر است ابتدا واژه اکوتوریسم را برایتان شرح دهیم. احتمالاً بارها واژه اکوتوریسم را شنیده‌اید که شامل دو کلمه “اکو” یا “Eco” و “Tourism” می‌شود. اکو از زبان یونانی الهام گرفته و به معنای مفهومی از زیستگاه و محیط زیست است و توریسم هم معنای گردشگری را می‌رساند. حال که با مفهوم اکوتوریسم آشنا شدید، دیگر می‌توانید مفهوم بوم گردی را بهتر درک کنید. واژه بوم گردی را همانطور که سطر بالاتر به آن اشاره کردیم در واقع به گردشگری گفته می‌شود که به قصد دیدنِ یک منطقه و جاذبه‌های اطراف به سفر می‌رود تا دنیا را کشف کند، طوری که به محیط طبیعی منطقه آسیب نرسد.

تعریفی دیگر از اقامتگاه بوم گردی؟

حال که تعریفی از بوم گردی را به شما ارائه دادیم، وقت آن رسیده که به اقامتگاه بوم گردی بپردازیم. اقامتگاه‌ها برای پذیراییِ آن دسته از افرادِ بوم گرد و مسافرینی مناسب است که بیشتر به محیط زیست و سبک بومی آن منطقه علاقه دارند. برای مثال اگر شما به یک هتل 5 ستاره همچون هتل مارینا پارک در کیش بروید یا در سفرتان به شهر مشهد در هتل 5 ستاره دیگری اقامت داشته باشید، تفاوت خاصی را در اتاق‌ها حس نخواهید کرد، اما اقامتگاه های بوم گردی اینطور نیست، طوری که با رفتن به این مکان سنتی می‌توانید به راحتی فضای قدیمی هر شهر را در اقامتگاه‌ها حس کنید.

اقامتگاه-بوم-گردی-1

نحوه اداره کردن اقامتگاه ها ؟

اقامتگاه بوم گردی بیشتر توسط اهالی محلی اداره می‌شود، در واقع این افراد برای میهمانان توریست خود جایی آرامش‌بخش را مثل محل زندگی خودشان در نظر گرفته‌اند و به زیبایی اتاق‌ها و نمای بیرونی آن را با دکوراسیونی سنتی تزیین کرده‌اند تا خاطراتی خوش را برای میهمانان خود فراهم آورند. یکی از تفاوت‌های اقامتگاه های بوم گردی با هتل‌ها در این است که برای سرو غذا دیگر نباید انتظار غذاهای بین المللی را داشته باشید تا در بشقاب‌های لوکس برایتان غذا بیاورند، در صورت اقامت در چنین اقامتگاه‌هایی این امکان را خواهید داشت که غذاهایی سنتی و قدیمی را نوش جان کنید که برای میل کردن آن در ظرف‌های مخصوص محلی برایتان غذایی لذیذ را می‌آورند تا از چشیدن طعم متفاوت غذا لذت ببرید.

امکانات اقامتگاه های بوم گردی تنها به سرو غذاهای محلی خلاصه نمی‌شود، در کنارش برخی از اقامتگاه‌ها این امکان را به مسافرین و گردشگران می‌دهند تا از تورهای مخصوص آن شهر استفاده نمایند. به طوری که اگر اقامتگاه های بوم گردی مناطق کویری و بیابانی را رزرو کرده باشید، می‌توانید هم به شترسواری بپردازید و هم از فضای اطرافتان عکس‌هایی زیبا بگیرید و به رسم یادگاری در آلبوم خاطرات ذهنتان ثبت کنید. اگر هم به یکی از شهرهای جنوبی سفر کرده باشید، این امکان را خواهید داشت با رفتن به اینگونه از اقامتگاه‌ها، تور دریایی، لنج سواری و حتی ماهیگیری را تجربه کنید.

انواع اقامتگاه بوم گردی

اولین و مهم‌ترین گزینه‌ای که قبل از سفر در موردش تصمیم‌گیری می‌شود، اقامتگاه و محل اسکان است. برخی از افراد هستند که از محل‌های اقامتی تکراری و مجلل شهری خسته شده‌اند و به دنبال مکانی متفاوت برای تجربه اقامتی پر خاطره هستند. به غیر از هتل‌های مجلل و معمولی شهری، امروزه در هر استان و منطقه ایران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعددی را خواهید یافت که تجربه‌ی اقامت در آن می‌تواند سفرتان را به یکی از خاطره‌سازترین سفرها تبدیل کند. از جمله این اقامتگاه‌ها می‌توان به کپرها، خانه‌های صخره‌ای، سیاه چادرها، خانه ها و کاروانسراهای قدیمی، کمپ‌های طبیعی و حتی دهکده‌های روستایی اشاره کرد.

ویژگی‌های یک اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه‌ها به دلیل ساختار بومی که دارند، نسبت به دیگر مراکز اقامتی همچون خانه‌های اجاره‌ای و هتل ویژگی‌های خاصی را برای جذب و رضایت مسافران دارند که عبارتند از:

1_ طراحی بومی

همانطور که می‌دانید اقامتگاه های بوم گردی در ایران با این هدف شکل گرفته‌اند که گردشگران با فرهنگ بومی هر شهر یا روستا در سرزمینمان آشنا شوند، طوری که طراحی‌ها و ساختار خانه‌ها توجه هر گردشگری را جلب خواهد کرد. بهتر است برای تکمیل‌تر شدن این مفهوم این نکته را هم اضافه کنیم که اقامتگاه بوم گردی در حقیقت نماینده‌ای از ویژگی‌های منطقه است که باید طبق معماری سنتی طراحی شود. چرا که بیشتر این نوع اقامتگاه‌ها در ابتدا خانه‌ها و بناهایی قدیمی بوده‌اند که طی سالها احیا شده‌اند و امروزه به عنوان اقامتگاه مورد استفاده گردشگران و توریست‌ها قرار می‌گیرد. البته شایان ذکر است که اقامتگاه های بوم گردی فقط شامل بناهایی قدیمی نمی‌شود، در یک چادر عشایری هم اقامتگاه بوم گردی محسوب می‌شود.

2 _ خوراکی ها و نوشیدنی ها

اگر به غذاهای سنتی علاقه داشته باشید، می‌توانید اقامت در اقامتگاه های همچون اقامتگاه های بوم گردی کرمان را امتحان کنید، چرا که تجربه زندگی در کنار مردم روستایی و خوردن غذاهای خوشمزه محلی، یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب این نوع از مکان‌های اقامتی به شمار می‌رود.

3 _  دکوراسیون

اگر به یک خانه بوم گردی قدم گذاشتید، این فرصت به شما داده می‌شود که چند روزی را در محیطی سنتی با طراحی زیبا بگذرانید. معمولا در دکوراسیون این نوع از اقامتگاه‌ها سعی شده است، نشانه‌هایی از خانه‌های همان منطقه را استفاده کنند تا حس حضور در خانه یکی از بومی‌ها به شما القا شود. از جمله چیزهایی که می‌تواند نشانگر دکوراسیون خانه‌های آن منطقه باشد، عبارتند از وجودِ صنایع دستی، نوع سفره و محل غذا خوردن، چیدمان رختخواب و تخت، کرسی و غیره.

سخن پایانی

چنانچه به سفر و اقامت در اقامتگاه های بومگردی علاقه دارید، کافیست کمی قبل از سفر جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید، شما می‌توانید به آدرس سایت بستنی قیفی مراجعه کنید تا اطلاعات اقامتگاه های بومگردی ایران را در دیگر صفحات وبلاگ ما مانند اقامتگاه های بوگردی قشم ببینید. هم می‌توانید توضیحاتی کامل از این اقامتگاه‌ها را بخوانید تا درک بهتری از آن‌ها داشته باشید. به یاد داشته باشید، خدمات ما کم نیست، بلیط جاذبه‌ها، تور ها و دیگر خدماتِ سفر را از کارشناسان ما بخواهید تا بهترین برنامه‌ها را برایتان تدارک ببینیم.

برای رفتن به تورهای بستنی قیفی ورزرو تفریحات و اقامتگاه ها با ما از طریق آدرس های زیر در تماس باشید :

سایت بستنی قیفی : bastanighifi.ir

اینستاگرام بستنی قیفی : bastanighifi.ir

واتساپ بستنی قیفی : 09376640184

تلگرام بستنی قیفی : bastanighifi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروردین 1403
شنبهیکشنبهدوشنبهسه‌شنبهچهارشنبهپنج‌شنبهجمعه
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3