لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

لحظاتت رو با بستنی قیفی شیرین کن!

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش_6310edc4a3129.jpeg

کشتی یونانی کیش

بعد از این همه سال همچنان وقتی نام کیش را می‌شنویم، کمتر کسی است که یاد غروب آفتاب با تصویر کشتی یونانی بزرگ نیفتد. کشتی که با وجود حکایت و داستان‌های قدیمی و قدمت طولانی که دارد، تبدیل به نماد پایدار این جزیره شده است. اگر به کیش سفر کردید و حوالی ساعت 6 یا 7 بعد از ظهر، به محل کشتی یونانی نرفتید تا در غروب آفتاب لب ساحل نشسته و خود را به یک عصرانه دلپذیر در یکی از رستوران‌های مجموعه دعوت کنید، بدانید یکی از خاطره‌انگیزترین عکس‌هایی را که می‌توانست در کلکسیون خاطرات سفرتان به کیش ثبت شود، از دست دادید. برویم سری به این جاذبه به یادماندنی جزیره کیش بزنیم.

اطلاعات جذاب کلی از این مکان

کشتی یونانی جزیره کیش

به سمت ضلع غربی جزیره کیش می‌رویم. آرامش جزیره در هیاهوی گردشگران دیگری که برای بازدید کنار ساحل آمدند، شور و شادی به ساحل بخشیده است. لذت لمس شن‌های خلیج فارس همراه با نسیم لذت بخشی که صورت‌تان را نوازش می‌کند، برای مجذوب کردن‌تان کفایت می‌کند. چیزی که در مسیر رسیدن به این محل، از رانندگان خوش مشرب و خونگرم جنوبی می‌شنوید، روایت‌های گوناگونی از دلیل به گل نشستن کشتی است که هیجان بازدید از این عروس یونانی را برایتان بیشتر می‌کند.

کشتی یونانی کیش کجاست؟

کشتی یونانی کیش بر روی نقشه

بعد از گشت و گذارهای روزانه‌تان، حوالی بعد از ظهر، رهسپار ضلع جنوب غربی جزیره شوید و به خیابان غروب کیش بروید. در میدان غروب، پارک ساحلی غروب را به چشم خواهید دید. مجموعه‌ای پر از امکانات تفریحی که دلگیری غروب آفتاب را برایتان به لذت بخش‌ترین و شادترین لحظه روز تبدیل می‌کند. حمل و نقل عمومی در کیش، منتهی به تاکسی‌های لاکچری است که البته اصلا حس نمی‌کنید تاکسی گرفتید. ماشین‌های راحت و مدل بالایی که فقط در کیش به عنوان تاکسی نصیب‌تان می‌شود. از طرفی خودتان هم می‌توانید ماشین کرایه کنید و در ادامه گشت و گذار و تفریح‌تان در جزیره، سری به پارک کشتی یونانی بزنید. البته هزینه آن کمی بالا است. بنابراین از هر جا که هستید، می‌توانید با تاکسی‌ یا تور هتل، این کشتی غول پیکر را از نزدیک ببینید.

راهنما: اگر هنوز برای اقامت در این جزیره زیبا جایی را در نظر نگرفته‌اید ما برای شما لیستی از بهترین هتل های کیش را تهیه نموده‌ایم.

رستوران کشتی یونانی کیش

رستوران پدیده شاندیز کیش

اگر هوس خوردنی و تنقلات هم کردید، می‌توانید از بوفه پارک استفاده کرده و دلی از عزا دراورید. به زودی قرار است با برپا کردن کافه تریا، رستوران ایرانی و لبنانی، این پارک ساحلی میزبان گردشگران خواهد شد تا برای همیشه مزه این غروب دلنشین زیر زبان‌تان بماند.

تفریحات و امکانات کشتی یونانی کیش

شاید برای شما هم دیدن یک کشتی به گل نشسته که در حال تخریب است، در مقابل تفریحات و لذت‌های مهیجی که می‌توان در کیش تجربه کرد، ناچیز است. با این وجود این پارک ساحلی هم جذابیت‌های خاصی دارد که عصر یک روز سفر را برایتان خاطره انگیز می‌کند. پس بیایید سری به خوشگذرانی‌های این کشتی بزنیم:

غروب، فقط غروب خلیج فارس!

نمای غروب کشتی یونانی

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد نازک دل و حساسی باشید که در غروب آفتاب دل‌شان می‌گیرد و غم دنیا به دل‌شان می‌نشیند. احتمالا اگر برای یکبار هم که شده، غروب آفتاب را در سواحل کیش کنار عظمت کشتی یونانی، با صدای مرغان دریایی و سکوت و آرامشی که با صدای خنده و هیاهو کودکان، ترکیب می‌شود، تجربه کنید، نظرتان نسبت به این بازه زمانی از روز تغییر کند. به حدی که دلتان بخواهد این لحظه، لحظه غروب، ساعت‌ها کش پیدا کند.

  • دوربین‌هایتان را آماده کنید: همه لبخند؛ سه، دو، یک!

فرقی نمی‌کند یک عکاس خوش ذوق و حرفه‌ای باشید و یا دست به سلفی گرفتن‌تان با موبایل خوب است. امکان ندارد به این مکان دیدنی بیایید و بیخیال ثبت خاطره با عزیزان‌تان شوید. از زوایای مختلف در ساحل، می‌توانید عکس بندازید. البته اگر شانس بیاورید و در طی غروب آفتاب بتوانید جای خلوتی پیدا کنید که در عکس‌تان فقط خودتان باشید نه سایر گردشگران!

  • شترسواری این بار دولا دولا می‌شود!

از جذابیت‌های ناب و دلنشینی که خاطره سفر به کیش را برایتان تکیمل می‌کند، شترسواری است. در این پارک ساحلی، شتربانان و سوارکارانی هستند که شتر و اسب‌هایشان را در ازای پرداخت مبلغی، کرایه کنید و سوار بر شتر عکس بیندازید یا حتی چند قدمی با آن‌ها در کنار ساحل دلچسب خلیج فارس، سپری کنید. برای سوار شدن هم نگران کوهان شتر نباشید. شتر دولا می‌شود تا روی آن سوار شوید.

بهترین زمان رفتن به کشتی یونانی کیش

از اسم خیابانی که شما را به کشتی یونانی می‌رساند، مشخص است بهترین زمان رفتن به این جاذبه دیدنی در حین غروب آفتاب است. هر جا که هستید، اگر می‌خواهید لذت دیدن این جاذبه گردشگری را به طور کامل بچشید، بهتر است یک ساعت مانده به غروب آفتاب خودتان را به پارک کشتی یونانی برسانید.

پارک ساحلی کشتی یونانی کیش

پارک ساحلی و یک پیک‌نیک حسابی، لذت گشت و گذارتان را تکمیل می‌کند. محوطه ساحلی پارک در حال ساخت و ساز است. اما فضای ساحلی و لذت قدم زدن روی موج‌های ساحل، حالتان را خوب می‌کند. اگر اهل دوچرخه سواری هستید، می‌توانید از غرفه دوچرخه سواری که در حال احداث است، دوچرخه کرایه کرده و از لحظات‌تان نهایت لذت را ببرید. پارک ساحلی کشتی یونانی به همین امکانات محدود نمی‌شود. بلکه قرار است امکاناتی همچون موتورسواری و کرایه اسکیت هم به آن اضافه شود.

تاریخچه کشتی یونانی کیش

کشتی به گل نشسته، در سال 1322 توسط شرکت همیلتون ساخته شد. وزن و طول کشتی برای درک غول پیکر بودنش کافیست. وزن کشتی 7061 تن و طول 136 متر در اسکاتلند ساخته شد. ماجرا از آنجایی آغاز می‌شود که این کشتی حامل نفت با ناخدای یونانی‌اش، در سال 1345 در مسیر بازگشت به یونان بود که به محله باغو کیش می‌رسد.

یعنی جنوب غربی جزیره کیش! در این مکان، به گل می‌نشیند و دیگر حرکت نمی‌کند. حتی تلاش یدک کشان هلندی هم بی نتیجه می‌ماند و در نهایت بعد از 80 روز به گل نشسته، به امان خدا رها می‌شود. کافیست سه نفر متفاوت از افراد بومی این جزیره را انتخاب کنید تا سه حکایت متفاوت از به گل نشستن این کشتی را بشنوید. اما معمول‌ترین حکایتی که از بومیان می‌شنوید این است که کشتی به علت گم کردن راه و نبودن فانوس دریایی، به این سمت کشیده شد. عده‌ای هم ماجرا را رمانتیک کرده و دلیل به گل نشستن کشتی را، عشق بیش از حد ناخدا به دختری به نام مریم می‌دانستند.

بازسازی کشتی یونانی کیش

متاسفانه با وجودی که این کشتی تبدیل به نماد کیش شده است، اما هر سال که می‌گذرد به علت شوری آب، بیشتر در آن فرو می‌رود و عملا هر روز در حال فرسایش است. به طوری که پیش بینی می‌شود تا چند سال بعد این کشتی به طور کامل زیر آب فرو رود. در حال حاضر، میانه کشتی، شکسته و تخریب شده است و قسمت پشتی آن نیز در آب فرو رفته است. بر اساس آخرین صحبت‌هایی که برای بازسازی این کشتی از جانب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام شد، بازسازی کشتی یونانی عملا به خاطر هزینه‌های مرمت و بازسازی فراوان، صرفه اقتصادی نداشته و به همین دلیل بومیان این منطقه هرروز شاهد فرسایش این کشتی هستند و طی چند سال آینده، نماد جزیره زیبای کیش به طور کامل از بین می‌رود.

آیا شما کشتی یونانی را از نزدیک دیدید؟ چه زمانی به دیدن این اثر تاریخی رفتید؟ کشتی یونانی یکی از جاهای دیدنی کیش است و با وجود وضعیتی که دارد، شاید بهتر باشد هر چه زودتر در سفرتان به کیش، از این جاذبه دیدنی، غافل نشده و یک عکس یادگاری با بزرگترین نماد کیش بندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروردین 1403
شنبهیکشنبهدوشنبهسه‌شنبهچهارشنبهپنج‌شنبهجمعه
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3